nmrc
10 مهر 1401 - 10:52

طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از اجرای طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در مدارس این استان خبر داد. سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرمانشاه، اظهار کرد: طی سه سال گذشته به نوعی آموزش دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری بود. وگوبه صورتوی تصریح کرد: آموزش امسال به صورت ۱۰۰درصد حضوری است، از سه ماه پیش در قالب پروژه مهر تلاش شد فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و هرگونه برنامه مورد نیاز را برای حضوری شدن فرایند تعلیم تربیت برنامه‌ریزی شود و الان تمامی مدارس استان دایر هستند. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: با تأکید بر بحث کیفیت بخشی به بحث آموزش و پرورش، افزود: یکی از برنامه‌ها که برای ارتقای بحث تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در حال حاضر در دستور کار داریم «طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان» در تمامی مدارس استان در مهرماه است. مهرماهوی افزود: قطعا سه سال که آموزش غیرحضوری، سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده که در این راستا در تابستان طرح تثبیت و تعمیق یادگیری اجرا شد و با شرکت دانش‌آموزان ضعیف در این طرح دروس دوباره یادآوری شد. محمدی گفت: حال هم در همین روزهای آغازین مدارس از همکاران خواسته‌ایم یک بررسی کیفی از وضعیت تحصیلی و دانش‌آموزان به عمل آورده تا ببینند دانش‌آموزان در چه سطحی قرار دارند و هنوز آموزشی از دروس جدید برای دانش‌آموزان نداشته باشند و دروس سال‌ها گذشته را یادآوری کنند. وی خاطرنشان کرد: معلم در راستای تشخیص و شناسایی ضعف دانش‌آموز و با هدف ارتقای کیفیت آموزش، آزمونی را برگزار می‌کند و براساس نتیجه این آزمون تشخیصی دروس را یادآوری می‌کند چون دروس سال‌های گذشته مقدمه دروس جدید است. محمدی تصریح کرد: این طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در حال حاضر در مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی در حال برگزاری است و تلاش می‌شود دانش‌آموز مطالب پیش‌نیاز دروس جدید را در یاد بگیرند. وی با تأکید بر همکاری اولیا دانش‌آموزان با اولیا مدرسه، گفت: اولیا دانش‌آموزان در بحث مسائل تربیتی و آموزشی با اولیای مدرسه همکاری لازم را داشته باشند، چون این همراهی و همکاری منجر به پیشرفت دانش‌آموز خواهد شد. همکاریانتهای پیام/پ انتهای
منبع: فارس
شناسه خبر: 763559